tirsdag den 5. april 2011

Camomille

Det går fremad med mit sjal.
Min veninde strikker også på sit og vi kan se, at vi strikker meget forskelligt. Vi sender nemlig lige en sms til hinanden engang imellem: 343 masker, 28 striber, og det måler 37 cm midt på. Så kommer der en sms tilbage:315 masker, 26 striber men 44 cm midt på. Vi strikker begge i Højlandsulden fra Kenneth.
Altså meget stor forskel på vores strikkefasthed. Heldigvis gør det jo kun vores sjaler meget forskellige og personlige.
Heldigvis havde jeg læst rundt om i Blogland, at der var lidt problemer med at få kanten til at passe. Med det i mente gik jeg i gang med at regne mig frem til, hvordan mit sjal skulle blive.
Mit sjal endte med at være 360 masker bredt, inden jeg gik i krig med at strikke kanten på. Så kommer der til at være 60 takker på sjalet. Lige nu er der strikket 10 takker, så det går stille og roligt fremad (jeg startede i aftes).
Kanten bliver strikket vinkelret på sjalet. Jeg syntes det virkede uoverskueligt og meget svært. De første 6 pinde blev trævlet op igen, men så lykkes det og nu sidder mønstret i fingrene.
Rigtig god dag derude
Tina:-)

7 kommentarer:

  1. Jeg panikker lidt på forhånd over den kant der (jeg er også i gang med camomillen). Må jeg spørge dig, lukker man sjalet af, og starter direkte på kanten? Forstår du hvad jeg mener? Jeg tænker om man står med et "færdigt" sjal uden takker, inden man begynder?
    Din camomille ser fantastisk ud!

    SvarSlet
  2. Ja sådan havde jeg det altså også, da jeg gik i gang med sjalet. Men det er ikke så svært.

    Jeg bruger meget at læse det høj for mig selv, én pind af gangen. Det hjælper altså for mig, selvom det måske lyder lidt tosset...

    Nej du skal endelig ikke lukke sjalet af. Man bruger alle maskerne til at strikke sammen med kanten.
    Når du kommer så langt, at du syntes det er ved at passe, så skal maskeantallet være deleligt med 6!
    For at du ikke skal gå helt død i at tælle, så bind små snore ind fx hver gang du har talt til 30, så bliver det altså mere overskueligt.
    Hvis du har/får flere spørgsmål eller jeg ikke forklare mig ordenligt, så skriv endelig igen.
    Og tak for resten, jeg er godt tilfreds.
    Tina:-)

    SvarSlet
  3. Hold kæft hvor er du effektiv!! :) Og hold da kæft hvor er jeg misundelig... :) Det er så flot, Tina. Glæder mig til at se det helt færdigt - og nu skal du ikke ringe allerede i aften og sige at du er færdig :)

    SvarSlet
  4. Nå nå...Mette. Det når jeg nok ikke, men jeg er halvvejs nu :-D

    SvarSlet
  5. Hvor er det flot Tina.

    Har godt læst rundt om i blogland at mange har problemer med Carmomille, da jeg i sin tid strikkede det (lææænge siden) oplevede jeg det som et skønt og dejligt afslappende tv strik, uden problemer.

    Glæder mig til at se dit færdigt det kan jo ikke vare længe med den fart du har på :))

    kh Jane

    SvarSlet
  6. Ja det har været rigtigt hyggeligt at strikke på det, men jeg er løbet tør for den mørkeblå. Nu håber jeg på, at Faster Mette har en rest jeg kan "låne", indtil jeg får garn hjem fra Kenneth igen.
    Nå men når der ikke er mere garn lige nu, kan jeg jo lige så godt daffe i seng.
    Sov godt
    Tina:-)

    SvarSlet
  7. Tusind tak Tina! Det kan være jeg benytter mig af tilbuddet når jeg når så langt :)

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar, ris eller ros.