torsdag den 7. april 2011

Camomille fakta

 Jeg har fået spørgsmål angående fakta på mit Camomille sjal og dem får i så lige.
Mit sjal er strikket på pind 4½. Kanten er strikket på pind 4. Jeg strikker fast og derfor har jeg valgt at gå en pind op i forhold til opskriften.
Garnet er 100 % Højlandsuld fra www.Garnudsalg.dk. Jeg har strikket en del i Højlandsulden og ved at den krymper ca. 10 %, når jeg vasker den i maskinen på 30 grader uldvask. Det har jeg selvfølgelig taget højde for. Du kan se min poncho, futter og huer.
Jeg strikker i 2 forskellige farver, nemlig petroleum og mørk petroleum. Farverne er tone i tone, så man ser nærmest ikke, at det er 2 forskellige farver. Når jeg strikker i en tråd, bruger jeg den lyse, for at understrege det lette udtryk og striberne, som man få ved at skifte mellem 1 og 2 tråde.
Mit problem med at jeg mangler garn, skal jeg nok få løst.
Håber det er svar på spørgsmålene.
Rigtig god dag til jer alle
Tina:-)

4 kommentarer:

  1. Det er bare så flot altså!

    SvarSlet
  2. skide flot .... er det ;0)
    Håber du finder garn til resten...

    SvarSlet
  3. Hej Tina
    Du har vundet min give away med det lille luske-maleri. Send mig din adresse på mette@bogblogger.dk, så sender jeg til dig.
    - Mette :)

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar, ris eller ros.