onsdag den 9. februar 2011

Poncho

Så blev vejret så godt, at jeg kunne fotografere udenfor. Endeligt! i Weekenden blev jeg færdig med min poncho. Den er strikket i Højlandsuld.

 
Fakta:

Garn:
Strikket i Højlandsuld fra Kenneth.

Farver:
Flødeskum og sandkasse. Det er lidt svær at gengive farverne helt.

Forbrug:
Samlet ca. 440 gram.

Strikket:
3 tråde på pind 5.

Størrelse:
58 cm midt for
46 cm skulder/ærme. Den når mig til albuen og dækker hele ryggen.

Mønster:
Fri fantasi, tilpasset efterhånden.
Jeg startede med at strikke 2 rektangler i dobbelt perlestrik. De 2 stykker er syet sammen, der er samlet op til rib og strikket rib hele vejen rundt. Afsluttende er der strikket retstrik.

Særligt:
Perlestrikken og kraven er strikket i 2 tråde flødeskum og 1 tråd sandkasse. Ribben rundt og den afsluttende kant er strikket i 2 tråde sandkasse og 1 tråd flødeskum. Derfor er kanten mørkere end resten af ponchoen.

Jeg syntes, at farvesammensætningen er helt vildt god. Det er absolut ikke sidste gang, jeg blander farverne. De smelter nærmest sammen og blander en ny farve.

Jeg er sikker på, at jeg bliver glad for ponchoen her til foråret og en sen sommeraften, hvor den skal holde min ryg og nakke dejlig varm.

Tina:-)

14 kommentarer:

  1. Den kan jeg godt lide:klassisk irsk strikketeknik & 2011-mode i samme hug.

    Glædelig onsdag.
    Kirsten

    SvarSlet
  2. ih hvor er den fin, din poncho. Har du ikke mulighed for at 'grifle' lidt flere detaljer - jeg vil så gerne stikke en magen til... please ;D

    SvarSlet
  3. Det er den flotteste poncho jeg længe har set..

    SvarSlet
  4. Hvor ser den lækker ud ;0) god farve forklaring.
    Sandkasse og flødeskum. He he

    SvarSlet
  5. Superlækker er den - og skønt ENDELIG at kunne komme UD med kameraet.

    SvarSlet
  6. Tak <3
    @Kate, jeg overvejer meget at skrive opskriften helt ned, så jeg også selv har den senere, for den er blevet ret god. Det er første gang jeg selv har "designet" andet end tørklæder.

    @Julie, ja det er sjovt med Kenneths farver. Jeg tror, han har det hyggeligt, når han navnegiver de forskellige farver....

    SvarSlet
  7. for sørensen da ... har lige tabt underkæben...
    DEN er jeg nød til at kopiere Wauw den er fed..♥
    helt vildt fed... :)
    kh♥

    SvarSlet
  8. Årh den er blevet rigtig flot! Glæder mig til at se den sådan rigtigt :)

    SvarSlet
  9. Hold da op, den ser laekker ud, og sikke en dejlig farve.

    SvarSlet
  10. Hvor er den flot den poncho, wauuu
    stine:)

    SvarSlet
  11. Jeg takker igen, kopier bare løs:-)
    Tak for din vejledning, Mette. Du får den at se i morgen.
    Tina.

    SvarSlet
  12. Hej
    Nøj.... den er lækker:-)
    Venlig hilsen Jette

    SvarSlet
  13. Hvor er den bare blevet flot, Tina - en poncho er sådan et hyggeligt stykke strik. Jeg elsker også mine :-)

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar, ris eller ros.