fredag den 25. februar 2011

Leg med perler og cykelslanger

Så blev det min tur til at lege med Hama perler. 
Heldigvis har vi stadigvæk har en stor kasse fyldt med plader og perler tilbage, fra da drengene var mindre.

Perlerne blev lagt op på en bageplade og bagt i oven ved 200 grader i 1-2 minutter. Jeg har kun brugt de sorte og de klare. Meningen var, at perlerne skulle indgå i legen med cykelslanger.

Der er nemlig blevet klippet cykelslanger ud i flere forskellige strimler og former.

Jeg har prøvet mig frem med forskellige former for nåle, wire og tråde til cykelslangerne.
Trådene og wirerne knækker simpelthen for mig, så det må blive en tur ind til Sanne igen. Hun har heldigvis den helt rette wire og elastik.

Der blev dog lavet et armbånd af sorte Hama perler, "sølv"perler fra samt en enkel turkis glasperle.


Rigtig god weekend
Tina:-)

8 kommentarer:

  1. hej Tina

    hold da op du har været aktiv ....super flotte sager du har lavet:)
    kh♥

    SvarSlet
  2. Det ser ellers godt ud ;0)
    Jeg har tit tænkt på om de slanger ikke lugter!

    SvarSlet
  3. Tak.
    Nej de lugter ikke ret meget....Efter de er blevet vasket. Hvis man klipper ventilen af og klipper slangen op på langs (hvis man skal bruge ringe, skal man selvfølgelig ikke gøre det). Så smider man dem bare i vaskemaskinen på 40 grader.
    Der kan godt være lidt talkum tilbage inden i de slanger, som ikke er klippet op, men efterhånden som man arbejder med dem, så forsvinder det.
    Håber det hjalp? Eller kan jeg lave et uddybende indlæg?
    Tina:-)

    SvarSlet
  4. Det ser sjov og spændende ud. flotte ting

    SvarSlet
  5. Super flotte ting du har lavet.

    Jeg må også prøve det med cykelslanger en dag, det bliver bare så flot.

    God weekend

    Marlene

    SvarSlet
  6. Super flotte ting du har lavet!
    Utrolig dejligt at tjekke din blog ud, du laver altid så mange fede ting.

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar, ris eller ros.