lørdag den 26. februar 2011

Fra cowboybukser til nederdel


Nederdelen foran. Det er et snefnug, der ses på højre lår.

For et par dage siden hang Magnus ynglings cowboybukser til tørre....
med et kæmpe hul på knæet. Bukserne havde en super pasform og jeg syntes, det var en skam bare at smide dem ud, eller klippe dem om til shorts. 

Der er sus i skørtet...

Derfor syede jeg dem om til en nederdel. Nu er problemet bare om pasformen er lige så god i nederdelen? Magnus er absolut ikke villig til at prøve den! Hans veninde er alt for smal over bagen, så jeg må væbne mig med tålmodighed indtil,
der kommer en model forbi.


Sammensyningen foran

Lidt detaljer:
Bukserne er str. 12 år med lav talje.
Foran har jeg trævlet syningerne op og syet oveni de gamle syninger med mørkeblå denimtråd.

Sammensyning bagpå.

De sidste overvejelser går op om kanten skal være rå eller skal den lægges op? 
Skal der pyntes med maskinbroderede stjerner eller lidt perler, eller....

Kom endeligt med dit bud!


I den kraftige blæst var det svært at få nederdelen til at opføre sig anstændigt! Ren Marilyn Monroe.

Ha' en skøn weekend
Tina:-)

6 kommentarer:

  1. Hej Tina ;0)

    Jeg har lige netop gjort det samme ;0)
    Jeg så en DIY hos Bjørnemor http://bjoernemor.blogspot.com/2011/01/en-gammel-klassiker.html

    Der er der et par muligheder hvad pynt angår.
    Jeg prøvede på et par bukser jeg ikke brød mig om (det gør jeg stadig ikke) men jeg har flere bukser der skal laves om;0)
    Jeg lod den nederste kant være rå og efter en tur i vask er det blevet en fin kant (synes jeg)
    Julie

    SvarSlet
  2. Ti hi - det er ligesom jeg gjorde for mange, mange år siden - jeg kan slet ikke huske hvornår det var moderne. Men skønt genbrug - håber der kommer e model forbi!

    SvarSlet
  3. sikken en cool nederdel:-)
    God weekend.
    Jette

    SvarSlet
  4. Hej Tina
    Super sej nederdel du har syet, jeg bliver helt nostalgisk - sådan nogen nederdele brugte jeg meget da jeg var ung.... Fik ikke kommenteret dit tidl indlæg med smykkerne af cykelslangerne. De er fantastisk flotte - hvor er du altså kreativ..
    Ha en dejlig aften
    KH Hanne

    SvarSlet
  5. Mange tak.
    Ja det er sjovt, som tendenser går igen. Jeg siger hermed ikke, at det kommer igen med blot, at genbrug jo er hot for tiden.
    Jeg husker også midt-80'erne, hvor der blev syet puder, tasker og jakker af gamle cowboybukser. Der hvor jeg boede, var det højeste mode at gå i om syede cowboybukser, gerne købt i London på second-hand marked! Så var man altså sej. (Jeg er født uden for Esbjerg og der var der ikke ualmindeligt, at man i 9. klasse tog til London på klasse tur med Englandsfærgen til Harwich og derfra til London.)
    Nøj, hvor var vi mange piger, som lavede huller i vores cowboybukser for at sætte et stykke blonde indenunder. De seje tøser havde revner med blonder lige under ballerne. Uha! Hvor var de hotte!!!

    Da jeg så Magnus bukser hænge der med et kæmpe hul på knæet, kunne jeg lige se en smart pige i sådan en nederdel. Dog uden huller og blonder...
    Tina:-)

    SvarSlet
  6. Dét med blonder i cowboybukse-huller havde jeg helt glemt :-)

    Er netop påmønstret husbåden Ragna her i København - og har lige hilst på røde Trofast - hvor ér han skøn. Og meget større, end jeg havde regnet med.

    Har nu tid til en rundtur i blogland.
    Tak for søde hilsener på min blog.

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar, ris eller ros.