søndag den 23. januar 2011

Fra stof til tæppe – proces i billeder

I sommeren 2010 var der 2 store begivenheder i vores familie. Min ene søster blev mor for første gang og vores yngste søster blev student. Begge begivenheder blev selvfølgelig fejret meget. Pigerne fik tæpper som gaver. Ellas legetæppe har jeg vist frem, men nu vil jeg vise jer ”Studentertæppet”.  
Amalie, som er vores yngste søster, ønskede sig brændende et tæppe, men kunne hverken overskue  at sy det selv eller købe alle materialerne på en su. Derfor designede vi sammen et tæppe. Amalie kunne vælge præcis, hvilke stoffer, som tæppet skulle syes af. Det blev til 2 lange besøg hos Ida, inden hun besluttede sig endeligt.
Det var en lang, men også en god og meget lærerig proces.
En kat har sneget sig ind i tæppet under en af mine pauser fra symaskinen.
Bagsiden består af 4-kanter med grønstribet stof, som drejes undervejs (det er lidt svær at gengive).
En rigtig glad studine med det færdige tæppe omkring sig.
Rigtig god søndag aften.
Tina:-)

10 kommentarer:

  1. Wauw - hvor er det smukt! Hvem der bare kunne trylle med stoffet, som du kan! Stort arbejde!

    SvarSlet
  2. wow det er super flot og sikken et stort arbejde du har været i gang med :)

    SvarSlet
  3. Aj hvor er det flot ;0)
    Sikke et kæmpe arbejede men et super resultat

    SvarSlet
  4. Det er godt nok flot.
    Det kan du godt være stolt af

    SvarSlet
  5. Hold da helt op hvor laekkert, og hun ser da ogsaa totalt overlykkelig ud den heldige studine.

    SvarSlet
  6. Tak skal du da ellers have, hvor er det bare utrolig smukt

    SvarSlet
  7. Hold da op, hvor er det bare et smukt tæppe. Jeg har ikke været vild med patchwork; men dette tæppe er bare så smukt at jeg overgiver mig totalt!!

    SvarSlet
  8. Det er sindsyg flot. Hvor er du bare god til at sy. Jeg er virkelig imponeret.

    SvarSlet
  9. wauw for et flot arbejde. Jeg kan godt forstå, at hun blev glad for sådanne et tæppe.

    Kh Randi♥

    SvarSlet
  10. Jeg er fuld af beundring. Hvor er det fantastisk flot.

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar, ris eller ros.