onsdag den 29. december 2010

Valket hue.

  
Blomster-pige-hue FØR

I aftes blev jeg færdig med at strikke en blomster-pige-hue i uld. Jeg var nødt til at sætte en kogevask over ret sent, for jeg kunne altså ikke vente helt til i dag med at se, hvordan den blev. Jeg var godt nok noget bekymret over størrelsen. Jeg er jo stadigvæk nybegynder, når det drejer sig om valkning. 

Blomster-pige-hue med en alt for voldsom lilla kant


Huen var alt for stor til mig og den lilla kant virkede alt for voldsom. Men valkningen hjalp meget. Nu glæder jeg mig bare til at finde et lille pigehoved, som kan passe den.

 
Det hjælper altid meget at få tingene valket.
  
 
Fakta
Garn: 75 gram Højlandsuld fra Garnudsalget
Farver: Slikkepind, Candyfloss, Blåbær og lys syren.
Pind 6 og hækelnål 5.
Strikket og hæklet med 2 tråde.
Huen er valket ved 60 grader i maskinen på almindeligt program.
Opskriften er fra ”Strik og krymp - Filt i maskinen” af Birthe Aartun.


Ha' en rigtig god dag
Tina :-)

7 kommentarer:

  1. Hvor er den sød! Er sikker på at den pige du finder bliver rigtig fin :-)

    Godt nytår.

    Kh. Mette

    SvarSlet
  2. Den er da rigtig sød, heldige pige der får den.

    SvarSlet
  3. Det giver en fuldstændig andet udtryk efter valkningen! Jeg kan godt forstå, du var lidt nervøs, men den er jo blevet super lækker!!

    SvarSlet
  4. Hvor er den flot! Jeg er vild med modellen :-)

    SvarSlet
  5. Den er bare rigtig sød! Hvis man laver den i drengefarver vil den sagtens kunne gå til en af mine drenge - ikke?

    SvarSlet
  6. NEJ!! Mette det ville være synd for Jonas! Eller Kasper... Men Betina ønsker sig én i grå nuancer, men den kan hun jo selv strikke. Kenneth har fået nye farver og der ryger snart en bestilling af sted.
    Tina :-)

    SvarSlet
  7. Jeg takker og ja valkningen gør underværker.
    Tina :-)

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar, ris eller ros.