torsdag den 16. december 2010

Mere garn og valket futter.

I dag har jeg fået post igen. Vores kære postbud kommer næsten dagligt med pakker, i hvert fald lige for tiden. Men i dag kom den pakke, jeg har glædet mig meget til. 
Vores hund gav mig besked om, at posten var på vej, så jeg stod klar i døren, da hun grinende steg ud af bilen. I går havde jeg fortalt hende, at jeg ventede mere garn. Posten spurgte lidt til, hvad jeg egentligt skulle bruge alt det garn til og om jeg havde brugt alt det, jeg fik sidst. Jeg tror ikke hun strikker, for man kan da ik ha for meget garn eller kan man? Jeg kan ik ha for meget lækkert garn! Som fru muremester Jessen (Matador) sagde det ”Min læge siger, at jeg trænger”
Tilbage til pakken og dens indhold. Min garnpusher, Kenneth har fået højlandsulden i mange nye farver. Denne gang har jeg bestilt sammen med bedsteveninden. Jeg tror, jeg har smittet hende med ”garnafhængighed”.
Her er vores køb.

Og her er mit samlede garnlager (dog kun af højlandsuld)
og det jeg er i gang med lige nu.
Som du kan se, har jeg været i gang med at strikke og valke futter. Et par til niecen i str. 6 måneder og et par til mig selv. 
Små futter efter.
 
Små futter før







Færdige futter

De store futter før valkning


Det er vildt så stor en virkning valkningen har.

Jeg har brugt dobbelt garn af højlandsulden.
De er strikket på pind 6.
Bagefter er de vasket almindeligt på 60 grader.
Der er brugt 20 gram på de små og 80 gram på mine.

De næste futter jeg strikker skal syes sammen. Jeg har nemlig hæklet disse sammen og det er altså ikke så pænt efter valkning.

Futterne er simpelthen så bløde og lækre at have på. I dag har jeg købte flydende formgummi, så futterne kan blive skridsikre. Nu mangler jeg bare at få det smurt på.

Tina :-)

8 kommentarer:

  1. Hej Tina!

    Lækkert garnlager du har. Jeg tror ikke at jeg kunne nænne at bruge af det, men dine futter er blevet super fine.

    God aften.
    Kh Randi

    SvarSlet
  2. Tak Randi.

    Jeg skal jo lige lære det. Og der er plads til forbedringer.

    Jeg ærgrer mig også hver gang, jeg bruger af garnet, men fryder mig, når jeg ser resultatet.

    Heldigvis er det meningen, at Kenneth skal have meget mere garn hjem. Jeg er jo næsten nødt til at bruge lidt, så jeg kan købe igen og igen…

    SvarSlet
  3. Nej, nu er I da gået fuldstændig amok! :) Ikke at jeg er det mindste misundelig! (kigger op i luften og fløjter...) Men det kunne nu være hyggeligt at mødes med jer to snart igen, og få noget strikket! :)

    SvarSlet
  4. Hej Tina.
    Åh.. alt det skønne garn, og man kan absolut ikke få for meget af det. Jeg har også købt noget af det lækre garn fra Kenneth, men har lyst til at bestille mere... en´(eller flere) af hver farve.
    Hvor er de fine dine futsko. Jeg er igang med at strikke et par - mangler kun 1/2 sko. Og så skal de valkes - det er altid spændende hvordan de blir når de kommer ud af maskinen.
    Ha en dejlig aften.
    KH Hanne

    SvarSlet
  5. Det er nogle rigtig lækre ting, du laver - og så er det jo også vigtigt at have nogle gode materialer!

    SvarSlet
  6. Takker
    @Mette, ja efter jul skal vi altså mødes igen og strikke løs!
    Tina

    SvarSlet
  7. hej Tina

    hold da op alt det lækre garn og lækre farver :)
    og valkede futter (og andet valket) er næsten det bedste i verden - i hvertfald dejlig lunt i denne kolde tid :)
    kjh♥
    -

    SvarSlet
  8. Åhhh, lækkert garnlager og skønne futter!

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar, ris eller ros.