onsdag den 15. december 2010

Legetæppe

Indkøbt stof til tæppet
I sommer blev jeg for første gang MOSTER til en skøn lille pige. Hun skulle have et tæppe, som skal bruges til legetæppe.

Jeg vil jo gerne, at hun bliver så glad for tæppet, at det kommer til at ligge på hendes seng. At hun kommer til at lege med det og bygge hule med det senere…

Første af 10 Log cabin firkanter
 Log cabin mønstret giver mange muligheder, når det skal samles.



Jeg har syet og quiltet tæppet, ligesom jeg har gjort det før. Men herefter har jeg syet en ekstra bagside på, så det bliver som et dynebetræk. Inden i har jeg lagt endnu et vattæppe. Det gør tæppet ekstra tykt og trygt at ligge og lege på.
Når jeg nu var i gang, kunne jeg lige sy en pude til tæppet.
Det færdige tæppe
Heldigvis er det ynglings legepladsen lige nu.
Tina :-)

10 kommentarer:

  1. Ej hvor er det flot ;0)
    Dejlige farver

    SvarSlet
  2. Hvor er det bare vildt flot - dejlige farver man blir helt glad når man ser på det.Og du har ret det giver en masse muligheder når man syr log cabin..

    SvarSlet
  3. wauw hvor er det flot..... det kan da vist kun glæde.... og blive slidt op med alle de dejlige muligheder :)
    kjh♥

    SvarSlet
  4. Super flot - heldig lille pige :-)

    SvarSlet
  5. Lækkert tæppe! Og en rigtig god idé, at du syr forskellige anvendelsesmuligheder ind i tæppet. Det er virkelig en gave, der sættes pris på!

    SvarSlet
  6. Sikke en fin gave. Super dejlige farver. Man bliver helt glad af at se på det.

    Kh Randi

    SvarSlet
  7. Det tæppe er så flot.. Kan det passe at jeg har set det på udstilling for Husflidsmesse hvor Faster Mette sad? eller tar jeg fejl?

    Under alle omstændigheder er det et fantastisk tæppe..

    Og velkommen til på min blog. Nu har jeg tilmeldt dig din. Skal da følge med i alle dine gøremål.
    Det vil jeg glæde mig til.

    Glæder mig også til at se dig Live til Blogtræf..

    Lone

    SvarSlet
  8. Hej Lone, velkommen til min blog.

    Du har ret, det var mit tæppe og mange andre af mine ting, du så. Faster Mette er min sylærer. Jeg har gået til syning hos hende i Hals i 3 sæsoner nu. Vi udstiller alle vores ting hvert år omkring påske.

    Blogtræffet er en super god idé. Jeg glæder mig rigtigt meget til det og overvejer om jeg skulle have en workshop med hækling? Vi må lige skrives ved efter jul, når der er lidt mere ro på.
    Tina :-)

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar, ris eller ros.