torsdag den 30. december 2010

Flere futter og en mor der snakker....

 
Magnus futter i mørk grå med lys blå kant.

Efter at have tøffet rundt i mine futter og snakket stolpe op og stolpe ned om, hvor varme de er og hvor skønne de er at have på. Og hvis jeg sad på kontoret med kolde fødder, så ville jeg da godt nok blive glad for sådan et par og bla bla bla…. Så kom Magnus og sagde ”Mor, jeg vil altså gerne have sådan et par. MEN jeg går KUN i dem her hjemme, bare lige så du ved det!” (Sådan lidt, hvis nu jeg bestiller et par, stopper du så med at tale om dem hele tiden) Ja ja sagde jeg og strikkede løs.  Jonas bestilte også et par. 

Jonas helt sorte futter i str 44!

Magnus har stort set ikke haft sine af, siden han fik dem.
Da vi den anden dag stod i en skobutik og han fik øje på et par fede halvstøvler, ville han pludselig ikke prøve dem. Øh… Han hev mig lidt til side og viste mig, at han kun havde sine futter på nede i vinterstøvlerne! Det var lige gået lidt for hurtigt med at komme ud af døren. Thi hi… Nå men vi købte støvlerne uden at prøve dem mod, at de kunne byttes, hvis de nu ikke passede.


FAKTA

Futterne er strikket i dobbelt Højlandsuld på pind 6.

Jeg har valgt kun at duppe den flydende latex på. Egentligt mest fordi jeg ikke kan overskue at male hele slåen med latex.
Ud fra Magnus erfaringer, vil jeg lige nævne, at man ikke skal pille latexen af igen, for så bliver der hul i futterne! ÆV!
Tina :-)

3 kommentarer:

  1. De ser dejlige ud de futter. Jeg er også helt afhængige af dem, har dog ikke prøvet at strikke dem i højlandsuld - det vil jeg prøve nu - har lige fået en stor sending af det dejlige garn fra Kenneth.

    SvarSlet
  2. Hvor er du produktiv! Jeg får ikke lavet noget som helst - så jeg må nok hellere springe over garn hos Kenneth :) (øv, sagde jeg virkelig nej til garn!!?)

    SvarSlet
  3. @Hanne, så er det jo bare om at komme i gang. Jeg har i hvert fald gode erfaringer med at valke Højlandsulden. Jeg har både gjort det på 2 x 40 grader eller en gang på 60 grader. Begge dele med fine resultater.

    @Mette, Ja det går bare der ud af med de strikkepinde. Jeg har lånt en del bøger med en masse lækre ting, som skal strikkes. Magnus bruger meget tid i sofaen med TV, film og PS3 så kan jeg jo passende strikke imens.

    Tina :-)

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar, ris eller ros.