søndag den 21. november 2010

Ærteposer

Jeg har efterhånden syet en del ærteposer. Nu er der 2 nye sæt på vej. Måske som julegaver :-)
Et sæt med bamsemotiver og en omgang blandet. Ærteposerne er et super godt legetøj til ungerne, som styrker deres motorik. Da mine drenge var mindre, brugte de dem til at kaste til måls efter skåle i forskellige størrelser. Vi legede balancelege ved at gå med dem på hovedet og hvad vi nu ellers kunne finde på.


Et sæt med forskellige motiver på alle poserne.

Ja man er ny her i blogverden. Jeg kan simpelthen ikke få billedet vendt!


Jeg har syet en lille opbevaringspose til ærteposerne, så er der en chance for at have dem alle sammen samlet, næste gang der skal leges.


Her er par af de sæt, jeg tidligere har syet.

Det meste af stoffet har jeg købt hos Idas Patchwork
Ideen er til fri afbenyttelse!
Hvis der er brug for det, laver jeg gerne en DIY.
God søndag :-)

3 kommentarer:

  1. Skønne skønne ærteposer :o)
    Hvad bruger du som fyld??

    SvarSlet
  2. @Karina
    Velkommen her

    Der er faktisk ærter i ærteposerne:-)

    Jeg har prøvet mig frem med Krøyerkugler, plastgranulat, kikærter og andre ting men det bedste resultat får jeg med ”gule flæk ærter” det er dem, man laver gule ærter af(hvilket jeg aldrig har prøvet).

    Jeg har ca. 45 gram i hver af mine poser.

    Jeg syntes poserne er rarest at røre ved med ærterne i. Hvis der skulle gå hul i poserne, så er ærterne også så små, at de ikke ville kunne gøre skade.

    Man kan sikkert også bruge andre tørrede linser?

    Fordelen ved plastgranulatet er, at de kan vaskes, men jeg syntes ikke formen er særlig rar at røre ved.

    Håber det hjalp?

    Tina:-)

    SvarSlet
  3. Super! Det hjalp meget.
    Tak for udførlig forklaring :o)

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar, ris eller ros.