onsdag den 24. november 2010

Barnevognstæpper og 506 løse ender.


En enkel gulerod og radisse blev det til.

I sommer fik jeg lyst til at hækle igen. I gemmerne havde jeg kun lidt bomuldsgarn, så der blev købt meget mere garn og opskrifter på diverse amigurumi-mad og dyr. Der blev investeret i en clover hæklenål, for man går jo ikke ned på udstyret. Nå, men jeg havde tænkt mig, at der skulle  hækles mad og dyr i massevis, jeg kom bare ingen vegne, syntes jeg.
Efter at have set dette tæppe, fik jeg lyst til at hækle et barnevognstæppe (jeg kunne slet ikke overskue sådan et kæmpe projekt). Jeg kan fint hækle oldemorfirkanter, her er der jo også rig mulighed for at lege med farverne.
Nu har jeg endeligt fået syet mit mærke på og vasket de 2 første tæpper.
Barnevognstæppe #1



Barnevognstæppe #2


Jeg er i gang med et par tæpper til. Dette her i små oldemorfirkanter. Imens jeg hæklede den hvide kant udenom tæppet, gjorde jeg det, man ALDRIG ALDRIG må gøre. Jeg kom til at regne lidt på, hvor mange ender jeg skulle til at hæfte. Regne regne regne, når man har 5 farver i hver firkant og og og … så bliver det til 506 ender, der skal hæftes, GAB! Også mangler jeg stadigvæk lige at hækle en kant på. Nå men det er jo bare at klø på.

Hvad der har en forside, har jo som bekendt også en bagside :-D


Billederne er taget på terrassebordet, 
hvor der efterhånden ligger 20 cm. sne. Så ind i varmen og hæfte ender, det er vist det, jeg skal.
Ha' en god aften :-)

8 kommentarer:

  1. Nåh er du færdig med at hæfte ender? :)
    Det er rigtig flotte ting du har lavet! Vi ses på mandag - som jo er sidste gang! Vi bliver nødt til at holde kontakten, så vi kan være kreative sammen :)

    SvarSlet
  2. Hej Mette
    Næh der mangler vist at blive hæftet 490 ender endnu. Jeg vil rigtig rigtig gerne være kreativ sammen med dig og håber godt nok meget på, at vores hold kan fortsætte :-)
    Vi ses

    SvarSlet
  3. sikke tålmodighed du har. og skønt hæklet tæppe :) er de hæklet samme eller syet sammen ?

    Kh Sara

    SvarSlet
  4. Du har ikke overvejet at hæfte ender undervejs? ;-)

    Jeg er vild med dine tæpper - især nr 2 som er nogle dejlige farver.

    SvarSlet
  5. Hej Britta og Sara
    Mange tak!
    Tålmodig hmm... Grunden til at det kun bliver til barnevognstæpper er jo, at jeg ikke har tålmodighed til store tæpper ;-)
    Jo jeg har overvejet at hæfte undervejs, men jeg elsker bare sådan at sætte farverne sammen. Hvordan ser det ud efter næste omgang, passer det her sammen osv...
    Jeg er nu i fuld gang med at hæfte enderne og det er nu også hyggeligt, men det bliver bare lidt uoverskueligt, når man ved, der er over 500 thi hi....
    Tina

    SvarSlet
  6. Og forresten er de hæklet sammen.

    SvarSlet
  7. Hvor er de flotte og det ser fedt ud med de lune tæpper på et "tæppe" af sne :-)

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar, ris eller ros.